vineri, 1 iulie 2011

O discutie cu nepotul meu

Astazi am avut placerea sa am o discutie cu nepotul meu despre scoala, cum il ajuta pe el scoala sa devina bogat in conditiile in care cei mai bogati oameni ai lumii erau elevi de nota 5, sau chiar au renuntat la scoala inca din liceu. “Cu ce ma ajuta pe mine lectiile de biologie, insectarul pe care ma bate profesorul la cap sa il fac, lectiile plictisitoare si interminabile de istorie si multe alte discipline carora chiar ca nu le vad rostul? In conditiile in care eu vreau sa devin un bun afacerist, cu ce ma ajuta pe mine cand a domnit Stefan cel Mare, sau ca Thomas Edison a inventat becul pe langa multe alte inventii?”
M-a bufnit rasul cand l-am vazut atat de aprins in acest sens, apoi am incercat sa-i explic ca exista 3 tipuri de educatie: educatia scolastica, profesionala si financiara. Prima ne invata sa citim, sa scriem si sa rezolvam probleme la matematica. Aceasta este o educatie extrem de importanta. Cea de-a doua, ne invata cum sa muncim pentru bani. Scolile profesionale ii invata pe oameni sa devina instalatori, constructori, electricieni, mecanici auto etc. Si, in sfarsit, educatia financiara ne invata cum sa facem banii sa lucreze pentru noi, in loc sa lucram noi pentru bani. Aceasta educatie nu este predata in scoli… O buna educatie scolastica si profesionala sunt necesare unei persoane pentru a avea success in viata reala. Dar, daca nu ai o buna educatie financiara, vei lucra intotdeauna pentru cei bogati.
“De ce scolile nu pun pret pe educatia financiara daca este atat de importanta?” m-a intrebat nepotul. “De ce nu mi se preda la scoala despre bani?” “Toti profesorii imi spun ca trebuie sa obtin note mari ca mai tarziu sa am o slujba buna.” I-am explicat ca majoritatea oamenilor merg la scoala pentru o slujba buna si pentru a avea o anumita siguranta financiara.
“Tocmai asta e, ca eu nu vreau o slujba, nu vreau sa fiu un angajat ce merge timp de 40 de ani zilnic la munca de la 7 dimineata la 5 seara. Eu vreau libertate financiara, nu sa decida altii cat sa castig.”
Vazandu-l atat de pornit, l-am intrebat despre ce isi aminteste ca au discutat ultima data la scoala. A stat un timp pe ganduri si mi-a spus: “Despre Thomas Edison, despre inventiile acestuia, mai exact – despre bec. Vezi unchiule?! Cu ce ma ajuta pe mine lectia asta, de ce profesorul meu nu ma indruma sa fac eu ceva, sa inventez eu ceva? Practic, traim in trecut… invatam despre lucruri care deja exista si care pe mine nu ma ajuta cu nimic.”
Numai despre bec v-a vorbit profesorul? Nu ati vorbit despre cum Thomas Edison a ajuns bogat si faimos? “Nu, unchiule… Cu siguranta m-ar interesa mai mult acest aspect, imi povestesti?”
Aceasta este o parte din discutia pe care am avut-o cu nepotul meu. O sa revin cu finalul discutiei intr-un articol “De ce a fost Thomas Edison bogat si faimos”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu